Hulp nodig of een vraag?

Whatsapp: 06 2933 8064

Hulp nodig of een vraag?

Ga naar de chat
Meest gezocht:

21 januari 2019

Een terugblik op een veelbewogen jaar

Artikel
Terug naar overzicht

Thomasz Lin, de producent van de film ‘’NU OVERAL TE ZIEN!’’ blikt terug op een veelbewogen 2018.

”In juni 2018 begonnen de opnames van “NU OVERAL TE ZIEN!”. Na een voorbereiding van enkele maanden was daar dan het script en kon de draaiperiode beginnen. Bekijk hier een korte video waarin ik vertel hoe het script tot stand is gekomen.

Lancering Qpido’s online redactie
Tijdens het filmen ontstond een nieuw idee. Vragen als: ‘Hoe bereiken we onze doelgroep?’ en ‘Hoe kun je online dezelfde resultaten bereiken als de lessen die door Qpido worden gegeven?’ kwamen ter sprake. Het plan voor het opzetten van een online redactie was geboren! Het doel is om jongeren effectief te bereiken via de sociale media kanalen. Niet veel later kregen we het fantastische nieuws van het hoofdkantoor van Spirit dat we een pilot van een jaar mochten gaan starten. We konden een team opzetten en 15 oktober was het zover: we gingen live! Vanaf dat moment gaat Qpido ook online het gesprek aan met kinderen en jongeren over seksualiteit en weerbaarheid.

Première “NU OVERAL TE ZIEN!”
Ondertussen gingen de werkzaamheden voor de film ook gewoon door er werd zelfs een heuse première aangekondigd. De film is tot stand gekomen met steun van de Gemeente Amsterdam. “NU OVERAL TE ZIEN!” ging maandag 10 december in première in EYE Filmmuseum. Het was een fantastische dag met aandacht van verschillende media. Zo verscheen er in het Jeugdjournaal een item over de film en was NOS stories aanwezig voor het maken van een prachtig beeldverslag.

De jongerenredactie
In aanloop van de première zijn we ook gestart met een pilot “de jongerenredactie”. Jongeren praten zelf over problemen die jongeren aangaan en delen dit via social media. Jongeren hebben een groter bereik binnen de doelgroep dan de verschillende organisaties zoals Qpido. De eerste resultaten zijn zeer hoopgevend en in maart staan er nieuwe thema’s op de agenda die besproken worden door de jongerenredactie. In zowel het NRC, als het Parool verscheen een artikel over de jongerenredactie en de film.

Vooruitblik 2019
De komende periode staat in het teken van partnerrelaties aangaan. Iedereen is welkom om contact op te nemen met Qpido als je wil samenwerken of een keer een redactievergadering wil bijwonen. Je kunt dan contact opnemen met de projectleider van Qpido, Petra Hoeve (p.hoeve@spirit.nl).

Kortom, een zeer prettige en vruchtbare samenwerking tussen Qpido en LINe Up Media.”

 

Terug naar overzicht